Kata  orang  , aku lahir  dari  perut  Ibu..
Bila dahaga ,yang susukan aku..ibu
Bila lapar , yang suapkan  aku..ibu
Bila kesepian ,yang senantiasa disampingku ..ibu

Ibu bilang ,kata pertama  yang aku sebut, “Bu !”
Bila bangun tidur ,aku cari ..ibu
Bila  nangis bermanja…aku dekati  ibu
Bila nakal , yang memarahiku..ibu

Bila  sedih,yang bisa membujukku hanya ibu
Bila ketakutan..yang menenangkan aku..ibu
Bila ingin memeluk..yang aku suka memeluk..ibu

Aku selalu teringat ibu
Bila  sedih, aku mesti nelpon ibu
Bila senang,,orang pertama ingin kuberitahu..ibu
Bila bingung ..aku suka curhat pada ibu
Bila takut,aku selalu panggil  “ibuuuuuuu !”

Bila sakit ,orang paling risau adalah ibu
Bila  aku ujian ,orang paling sibuk juga ibu
Yang masih peluk aku sampai hari ini,ibu..
Yang selalu puji aku,ibu
Yang selalu nasehati aku, ibu
Thank’s  of  all  Ibu…

0 komentar:

Posting Komentar

 
Top